Kenkämerkit (Kaamos)

MARC O´POLO
Back in the summer of ’67, two Swedes and an American living in Stockholm set out to build a different kind of clothing company.
Rolf Lind, Göte Huss and Jerry O. Sheets were adventurous, well-traveled, free-thinking entrepreneurs who shared a passion for materials. With the world turning more and more to synthetic fibers at the time, they made it their mission to work with natural fabrics imported from the East.
All they needed now was a name for the company. The partners drew inspiration from Marco Polo, a fellow explorer who traveled the same trade routes centuries earlier. But for the name of their company, they wanted something with a twist - something to put a twinkle in the eye.
Then it hit them. People had often misspelled Jerry’s name with an O’, as if he were Irish. What about introducing an O’ to the name of their favorite explorer?
In that Big Bang moment, MARC O’POLO was born. And built into its identity from the start was the O’, a symbol of individuality, originality and the freedom to be yourself. Half a century later, our passion for materials is stronger than ever. And so is the spirit represented by that O’. It’s not about changing the world. It’s about the simple twist that makes things better, gives them personality - and puts a twinkle in the eye.

PANAMA JACK
Panama Jackin historia alkaa vuodesta 1989
jolloin ensimmäinen Panama Jack logo poltettiin kengän nahkaan
Elche:ssä, Alicanten maakunnassa Espanjassa. Merkin perustaja Antonio
Vicente alkoi valmistaa korkealaatuisia ja kestäviä jalkineita
jokapäiväiseen käyttöön. Niistä päivistä maailma on muuttunut paljon,
mutta ainutlaatuiset Panama Jack kengät valmistetaan edelleen
alkuperäisiä arvoja kunnioittaen.
Vuodesta 1990 lähtien Panama Jack on osallistunut myös
ympäristönsuojeluun, kehitystyöhön ja avustuksiin kaikkialla maailmassa.
Paremman ympäristön puolesta Panama Jack muun muassa käyttää
aurinkopaneeleita, tekee yhteistyötä Ruta Quetzalin kanssa ja osallistuu
Vincente Ferrer Foundation projekteihin. Meillä on unelma olla osa
maailmaa, jossa ihmiset kävelevät kunnialla.
A journey of a thousand miles begins with a single step. (Ajan Ponsack)

HISPANITAS
Hispanitas on Espanjalainen naisten jalkineiden valmistaja.
Nerokas slogan "Joy is a choice" kuvastaa erinomaisesti kenkien laatua ja merkin filosofiaa.
Lähes 100-vuotiaan perheyrityksen historia alkaa vuodesta 1925, jolloin
nykyisten omistajien isoisä perusti kenkätehtaan. Vuosikymmenien aikana
on syntynyt useita klassikkomalleja aina 60-luvulta lähtien.
80-luvulla tehdas valmisti suosittua balleriina-mallia, jota kutsuttiin nimellä francesitas (ranskattaret).
Eräänä kesäiltana vuonna 1989 omistajat miettivät, minkälaisella
tuotenimellä he voisivat vahvistaa tuotteidensa identiteettiä ja saivat
idean; miksi mallejamme kutsutaan nimellä francesitas, jos ne
valmistetaan Espanjassa? Meidän tulisi kutsua niitä espanjattariksi
(Hispanitas)!
Näin syntyi yksi Espanjan arvostetuimmista naisten jalkinemerkeistä,
joka myy tänä päivänä yli miljoona paria vuodessa, yli 55 maahan.

PALLADIUM
Palladium perustettiin vuonna 1920, jolloin alettiin valmistaa renkaita kasvavan lentoteollisuuden käyttöön.
Toisen maailmansodan loputtua lentokoneteollisuus kuitenkin romahti.
Palladium päätti avata tehtaan Pont De Cheru´n Ranskaan ja alkoi
valmistaa jalkineita, jotka olisivat yhtä kovakestoisia kuin heidän
lentokoneenrenkaansa. Vuonna 1947 syntyi legendaarinen Pampa Boot.
Jalkineen käytännöllisyys, mukavuus ja kestävyys olivat niin vertaansa
vailla, että Ranskan muukalaislegioona otti ne käyttöönsä.
Tänä päivänä Palladiumin alkuperäinen muotoilu, klassiset linjat ja
kestävyys ovat edelleen samat kuin aikaisemminkin. Yli 60 vuotta
kokemusta ja modernit valmistustekniikat takaavat, että Palladium kengät
ovat tehty kestämään kaupungin kadut ja matkat aina maailman ääriin
saakka.

FITFLOP
At FitFlop™ we believe that our ‘newness’ at shoemaking gives us the freedom to dream. To see footwear with fresh eyes - and deliver equal parts fun, fearlessness and functionality.
